Nytt Google My Business API


8/27/2020

Act Locals alldeles egna Google My Business-erfarenhet med den senaste API-uppdateringen.

Act Local och Google letar konstant efter nya sätt att förbättra närvaro och synlighet online för lokala företag. Allt från företag med en verksam plats till företag med hundratals verksamma platser. Den senaste uppdateringen av Google My Business API garanterar maximal synlighet, informationskvalité och effektiva arbetsflöden – allt genom Act+.

Google har precis lanserat en stor uppdatering för sitt Google My Business API och vi är exalterade över att få meddela den direkta och kompletta integration till Act+ av alla relevanta nya funktioner. Alla Act Local kunder blir först med att få utnyttja signifikanta förbättringar som förenklar och effektiviserar arbetet med att bli synlig på Google.

Google är grundelementet för digital lokal marknadsföring, med andra ord, den största och mest använda sökmotorn i världen för att driva kunder till fysiska butiker.

I Act+ kan du nu:

Verifiera alla dina platser på Google utan att behöva gå in på Google My Business (GMB). Du får alltid de bästa verifieringsmetoderna presenterade direkt i Act+. Sök för att hitta existerande oägda GMBs ni kan ta över eller skicka förfrågningar om ägarskap till redan ägda GMBs. Indikerar ni att ni är en del av ett franchise kommer ni direkt erhålla en SEO boost för lokala sökningar. Hantera och besvara Google recensioner och frågor smidigt i Act+ Publicera Google posts med produktinformation direkt i Google sökresultat. En ny och mycket användbar funktion alla Act Locals kunder får ta del av ger möjligheten att publicera posts på Google med produkter där namn, pris och beskrivning av produkten eller tjänsten visas direkt i Googles sökresultat.

Alla fördelar med Act+ är bara några få klick bort. Fyll i Organisationsnummer och email så börjar vi publicera era profiler och delar en länk för er att skapa ett enda användarkonto för alla sociala medier, appar och plattformar där kunder söker.